Dzień bez sportu dniem straconym

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna w odpowiednim stopniu, jest potrzebna każdego dnia. Sama po sobie wiem, że bez tego dzień nie należy do udanych.  Tymczasem jakikolwiek ruch działa dobroczynnie na Twoje ciało, emocje, sposób myślenia i zachowanie – czyli na Ciebie całego.

Wielu z nas pracuje dzisiaj przy komputerze i nie ma czasu na nic. Dzień zaczynamy wcześnie rano, po południu wracamy zmęczeni i w ten sposób nie myślimy nawet o tym, aby iść na spacer.  Przy takim trybie życia, do zdrowia potrzebna jest podstawowa dawka ruchu. Jak ją umiejętnie dodać w nasz napięty harmonogram dnia?

Po pierwsze, starajmy się do pracy czy na uczelnię, chodzić na piechotę. Jeśli mamy daleko, zawsze można wysiąść przystanek wcześniej i w ten sposób dostarczyć dla ciała trochę ruchu krótkim spacerem. Ważne, aby unikać też korzystania z wind. Już po krótkim czasie przyzwyczaimy się do schodów.

Podczas przerwy w pracy czy na uczelni, gimnastykujmy kończyny, starajmy się jak najwięcej rozciągać.

Rano, po wstaniu z łóżka, znajdźmy czas na przynajmniej dziesięciominutową gimnastykę. To samo wieczorem, przed pójściem spać. Polecam po przebudzeniu zrobić 20 pompek. Zapewniam, że dzień zacznie się o wiele ciekawiej.

Miłośnicy zwierząt! Spacery z pieskiem zawsze można wydłużyć czy nawet pobiegać razem z nim.

A weekendy spędzajmy na świeżym powietrzu!

W sporcie znajdzie się dla każdego coś odpowiedniego. Nieważne, czy to będzie bieganie, spacer, jazda na rowerze czy na rolkach, joga, wspinaczka a może taniec.

Jeśli to dla Ciebie istotne, znajdziesz sposób, jeśli nie, znajdziesz wymówkę!

 

Autor:Klaudia Sekścińska 

Korekta: Magdalena Witkowska

Zdjęcia: pixabay.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *